tisdag 16 januari 2018

Veckans mat...

Ja här kommer veckans mat. Senaste veckan har jag börjat på kikat runt mer och mer på instagram just efter recept, det är så mycket roligare att kika där och även lägga ut själva vad man testar för något så mina vänner där kan testa.
Min Instagram (länk).
Rödbetspajen (länk) hittade jag hos en person på Instagram och hon har en massa annat gott också som hon delar med sig av. Var även där jag hittade receptet på pastan med kräftstjärtarna också, som var meningen att vi skulle äta lördagen som var men då vart vi bortbjuden till bror min på pizza istället så därför kommer den rätten igen.
Potatis i muffinsform (länk), vad är det då kanske ni undrar. Kika in på länken, jag misstänker att det är rätt gott. Kommer testa denna till fläskytterfile som steks i skivor och sedan smula stiltonost över, hoppas det blir en god smakkombination.
Ja det är väl som planeringen ser ut nu angående maten hemma här.

Måndag: Rödbetspaj
Tisdag: Korvstroganoff
Onsdag: Rester av julcarbonara
Torsdag: Potatisbullar
Fredag: Pasta med kräftsås
Lördag: Fläskytterfilé med stark ost på, potatis i muffinsform
Söndag: Lasagne med vegetarisk köttfärs

Inga kommentarer: