fredag 24 november 2017

En längtan till Kreta...


























Ibland så uppstår en längtan till ett ställe väldigt mycket, just nu till Kreta. Vi har ju varit där många gånger, senaste tre somrarna med hyrbil och åkt runt. För två somrar sedan träffade vi en Svensk kvinna som bosatt sig i Ierapetra, hade följt hennes blogg (länk) en tid innan om det liv hon lever där, var ett trevligt möte att träffa henne live.
Nu när vi hemma i Sverige börjar på gå mot jul och vinter, brukar jag mest ha en längtan till när snön kommer och man kan åka slalom men det verkar dröja. Brukar inte tänka så mycket på varmare länder och sol, om det inte är riktigt busväder hemma här då.
Men så delade hon ett blogginlägg över facebook nu, som bara gjorde så att jag måste kika in och då slg längtan till igen. Tänker lite på vad det är för liv många lever hemma här, att det säkert är många som skulle må bättre av att bryta upp och flytta iväg till ett varmare ställe. Så kan jag känna ibland iallafall.
Bilden jag har valt till detta inlägg är en rätt speciell bild för mig, den är naturligtvis tagen på Kreta närmare bestämt Hersonissos. Det var när jag och min mamma reste dit maj 2011, min mormor hade dött en månad innan och det var sig en rätt så jobbig tid innan men denna vy ger mig hopp på något vis. Kände väl det när jag såg vyn under en av våra promenader, att livet började på kändes bättre och bättre.

Inga kommentarer: