torsdag 22 juni 2017

Snart så...

Alltid en speciell känsla dagarna innan man ska iväg på semester, en skön känsla samtidigt som man känner en liten stress över att göra allt som bör göras innan och se till att allt kommer med. Ju längre man är borta desto större blir dessa känslorna.
Men det känns som att det mesta är under kontroll förutom att jag har en utemöbel att skruva samman och en uteplats att piffa till, har dessutom dragit på mig en ögoninfektion och har droppar tre gånger dagligen men det känns som att det är på väg åt rätt håll.
Ska maila över vissa bokningsdokument till sambon, över hotell och flyg. Det är nämligen han som har hand om pappersbiten när vi är ute och reser. Har också tänkt hinna fundera ut om man ska göra några speciella utflykter utifrån det första hotellet på Kreta, som ligger öster om Chania. Det är ju det hotell som ligger mest västerut, så vill vi mer västerut så är det lika bra att passa på. Vill ju gärna åka ner mot bergsområdena kring Samariaravinen. Samtidigt som jag känner just nu att jag bara vill göra ingenting när jag kommer dit på söndag, men bara man kommer iväg så kommer semesterlugnet också.
Midsommar är det också nu i helgen, brukar ni läsare ha några speciella traditioner?
Vi ska på lunch hos mina föräldrar imorgon, är fortfarande öppen för förslag för kvällen men skönast är nog att bara vara hemma känns det som nu med tanke på att vi åker ned mot Arlanda redan på lördag eftermiddag kväll.
Ska ju också hinna med att publicera två reseinlägg. så har jag hållit vad jag skrev för ett tag sedan att alla reseinlägg ska vara publicerade innan vi ger oss iväg. Det är en till resa till Åre och sedan resan till Kap Verde.
Kommer ha med datorn på semestern, tror det är hyfsad wifi på många hotell, så det kan hända att jag uppdaterar eftersom eller så blir det när vi kommer hem.

2 kommentarer:

znogge sa...

Tradition hos oss är att titta på "Gåsaloppet" och sedan blir det ett besök i stadsparken där det är traditionellt firande. Så lite god mat på det men ingen sill för mig. Jag tycker inte om det utan tänker köpa en räkmacka i stället. Förstår att ni tar det lugnt med tanke på att ni åker på lördag.

Glad midsommar och trevlig resa om vi inte hörs innan ni åker!

Kram

Semester & Mat sa...

Räkmacka lät inte så tokigt det heller :)
Kram