måndag 19 juni 2017

Berlin, Tropical Island (september 2016)...











































Den här resan gjorde jag inte med min familj utan med jobbet, jobbar ju som personlig assistent och då får man hänga med på olika saker. Den här gången var det skolresa till Berlin.
Sägs att det här är Europas största badanläggning, Tropical Island (länk), men jag vet inte ja om ja vart så imponerad. Mer imponerad av lärare och andra vuxna som väljer att åka till sådana anläggningar och ansvara över barn och ungdomar där.
Det fanns en liten rolig praktiskt grej som jag inte sett förut, laddningsstationer för telefoner. Är ju bra att passa på att ladda medans man badar eftersom man annars låter den vara liggandes i skåpet med kläderna.
Kanske ett ställe som vi i vår familj kommer besöka om vi har vägarna förbi, var ju ändå ett rätt speciellt ställe. Ett gammalt flyghangar som de byggt om till badanläggning och mycket saker runtom inne i hangaret som t ex minigolf, restauranger, fik och små affärer.

2 kommentarer:

znogge sa...

Inget resmål för mig men när barnen var små var vi på Lalandia några gånger vilket var uppskattat!

Kram

Semester & Mat sa...

Ja jag skulle inte heller välja att åka dit utan barn, nätt och jämt med barn med tanke på hur stort det var...
Kram