torsdag 1 juni 2017

Alla hotell är bokade...

Helt otroligt att jag kom mig för att boka hotell fyra av fem nu ikväll, trodde att jag aldrig skulle kunna bestämma mig. Men till slut kom sambon ner och tyckte att det ena hotellet såg bättre ut än de andra, eller så sa han bara så för att få slut på mitt velande.
Så nu är det bara 3,5vecka kvar tills vi åker, härligt när man tänker på hur kallt det varit idag här i Hälsingland. Mellan 5-10grader och nordlig vind, haglade en stund också. Dags att börja på tänka på packningen, lika bra att börja på packa "i huvudet" så man inte glömmer något.
När vi skulle landa på Kap verde i vintras kom jag på när jag såg solkrämerna på flyget, att jag glömt tagit med mitt solskydd för ansiktet nämligen mineralpuder (spf 20 el 30). Har ju rosacea så jag är rätt försiktig med vad jag använder för produkter, solkrämen förra sommaren fick jag en rejäl ögoninflammation av och det vill jag inte upprepa. Men det löste sig rätt bra genom att vara i skuggan och försvarets solstift på de mest utsatta ställena i ansiktet.
Ni kanske märkt loggan om "Blogg 100" till vänster om inläggen, att man ska skriva minst ett blogginlägg varje dag i 100 dagar men nu så har jag bara en vecka kvar. Skönt. Har en plan att publicera alla reseinlägg som jag har i utkast (Berlin och Kap verde bland annat), innan vi drar iväg till Kreta och sedan kommer reseinläggen i takt med som vi reser.

Inga kommentarer: