måndag 8 maj 2017

Veckans mat...


























Känns som att jag börjar på få in lite rutin på det här att planera middagarna nu, kan väl bli vissa ändringar på grund av om någon jobbar annorlunda eller vädret som i helgen ställde in grillningen.
Ni kanske sett att det är en sås som återkommer, citronsås. vissa gånger väljer jag lime. Väldigt enkel att göra, ta den mängd creme fraiche ni önskar och blanda i rivet skal från lime eller citron. Som imorgon häller jag den över torsken när den är färdig och sedan lägger jag dit räkorna.

Måndag: Pytt i panna med chorizo, kyckling, potatis och spenat. Serveras med creme fraiche blandat med citron.
Tisdag: Torskfilé med räkor och citronsås
Onsdag: Resterna av köttfärslimpa och potatisgratäng
Torsdag: Pasta carbonara
Fredag: Kyckling-, ädelost- och potatisgratäng
Lördag: Hemlagad pizza
Söndag: Halloumi med ugnsrostade rödbetor och sallad

2 kommentarer:

Helena sa...

Det här med matrutiner är inte lätt alla gånger! Jag försöker också få till någon hyfsad rutin men det går sådär. Jag ska nog försöka börja med veckoplaneringar igen, tack för inspirationen!

Semester & Mat sa...

Ja det är så skönt att slippa tänka varje dag vad man ska äta, blir nästan nervös på den som planerar middagen först på eftermiddagen samma dag :)