söndag 21 maj 2017

Matplanering och boka hotell...

Ja det är inte alltid man följer matplaneringen man gör i början av veckan, idag uteblev middagen helt till exempel på grund av lunch först vid 15:30. Jag och sambon var iväg söderut för att provköra bilar, fikade lite emellan och därav sen lunch. Så den där kycklingen som väntade på oss, får vänta en dag till men då serveras den med zucchinisallad. Steker på zucchini bitar, låter den svalna innan jag smular över fetaost strax innan servering.
Hade ju tänkt ta mig tid ikväll att boka det sista hotellet inför Kretaresan, vi har bokat fyra olika hittills. Vissa ställen stannar vi fyra nätter på och vissa bara två nätter, det jag har kvar att boka är ett med två nätter. Känns som att man inte har lika höga krav då att det behöver vara precis som man vill ha det, men det vill man ju ändå, blir värre om det blir sådär med ett hotell man ska vara på i fyra dagar.
Men det är ju som det är att boka hotell och lida av beslutsångest, ja det går ju inte alls. Velar på till höger och vänster, går ju att tänka på flera vis över vilket man ska välja istället bara att välja det som faller en i smaken först.
Det där med biltittandet gick ju sådär idag kan jag säga, ännu värre beslutsångest då...

2 kommentarer:

znogge sa...

Att välja hotell är inte lätt för man vill ju hitta ett bra och till ett bra pris. Samtidigt så är det också skönt att komma till skott och bestämma sig så det är klart. Lycka till med bokningen.

Kram

Semester & Mat sa...

Tack, det kan behövas :)
Kram