måndag 13 mars 2017

Gran Canaria, Bahia Feliz (maj 2014)...






























Denna resa åkte vi på i maj 2014 i hopp om att få lite värme, men det var inte så mycket värme. Runt 20grader och blåsigt vissa dagar, det var inte så att man kände sig för att sitta i bikini direkt och få en snygg bränna.
Men vi hade det bra ändå, all inclusive även denna gång. Satte ihop en dagsranson i bilder av vad som erbjöds, behöver jag säga att byxorna satt lite tajt när vi kom hem efter den veckan.
Lägenhetsområdet vi bodde i hette Tres vidas (länk), före detta fritidsresor som hade det hotellet då. Vi uppgraderade vår lägenhet och det kändes bra att vi hade gjort det, för det var precis den standard vi vill ha när vi är ute och reser.
Vi gjorde tre utflykter på denna resa, men kände att det skulle bli så mycket bilder i detta inlägg om jag tog med dem också så därför har de separata inlägg. Håll utkik efter Palmitos park, Puerto mogan och Cocdrilo park.

2 kommentarer:

Ditte sa...

Vad trevligt att få en tur till Gran Canaria och Bahia Feliz. Fina bilder och god mat. Maten är ju en viktig del av en semester tycker jag.
Har varit här en gång för länge sedan när barnen var små men då hade vi bättre tur med v'dret. DEt är ju en enorm anläggning som ävxt mycket. När vi var här var det fRitidsresor som hade området och någon "all inclusive" var inte aktuellt.
I puerto Mogan var jag reda 1972 och då fanns inga hotell där. Vi bodde då i Puerto Rico spm på den tiden hade tre hotell. Mycket har ändrats vet jag.
Ha det gott!

Semester & Mat sa...

Ja tiderna förändras verkligen. Kan tänka mig att Puerto mogan var fint även på den tiden innan massturism började.

HA det bra!