onsdag 8 mars 2017

Fisken vart godkänd...


























Såg ett fiskrecept på jobbet för ett tag sedan om jag vart nyfiken på, testade det igår (lite på mitt eget vis). Skulle vara torskfilé men det vart pangasiusfiléer istället. La fiskfiléerna i botten på formen, hällde över tomatkrossen som var kryddad med chili och in i ugn, när det sedan började puttra på så lade jag dit mozarellaskivorna och kryddade med pizzakrydda. Serverades med vitkålssallad.
Ikväll fortsätter jag med vitkål. Lägger sådan i botten på en gratängform (legat i hett vatten innan för att mjukna på sig), sedan blandar jag smulad ädelost och strimlad färdig rostbiff över, in i ugn tills osten börjar på blanda sig med det andra. Förut har jag testat gjort denna med potatisgratäng underst, men är lite nyfiken att testa med vitkål nu.
På veckorna äter jag gärna rätt ekonomiskt, men ändå varierat och smakrikt. Gårdagens ingredienser inhandlades på Lidl. Har märkt att många inte gillar Lidl, men jag tycker de har rätt bra sortiment och roligt att testa andra märken också.
Rostbiffen är inköpt på Coop som "ojämna skivor", direkt från charken deras men som sagt lite ojämna skivor som de säljer för 49.90kr/kg. Det brukar även finnas rökt / kokt skinka, pepparsalami och kyckling. Riktigt bra att ha hemma i frysen.

2 kommentarer:

znogge sa...

Finns väl ingen anledning att handla dyrare än nödvändigt. Hos oss finns dock inte Lidl eller Netto så det blir ICA eller Willys. Vitkålsgratängen lät väldigt god!

Kram

Semester & Mat sa...

Nä men precis men vissa verkar ha den inställningen att det bästa säljs på Ica / coop, håller ju inte riktigt med i den frågan ja.
Jodå vitkålsgratängen var god tycker både jag och sonen, sambon jobbar över så hans smakutlåtande har jag inte hört än.
Kram